Nieuwsbrief Q2

Zomertijd is aangetreden. Tijd om een aantal belangrijke zaken onder de aandacht te brengen. In deze nieuwsbrief informeren we u graag over het volgende:

 

Afscheid Ron Mense en Introductie Roger Knorr als Area Manager Monitoring

Beste relaties,

Er is een tijd van komen…..en een tijd van gaan! Na zeventien en een half jaar verantwoordelijk te zijn geweest voor de operatie van het SOC ga ik, binnen de Securitas organisatie, een andere uitdaging aan.

Per 1 juli start ik als Operational Director SOC (CoE). Een hele mond vol maar kortgezegd komt het er op neer dat ik, met een team van internationale collega’s, wereldwijd de Securitas alarmcentrales (SOC’s) in lijn ga brengen. Een mooie uitdaging waar ik veel zin in heb en ook trots op ben om dit te mogen doen!

In de afgelopen jaren heb ik met veel van jullie mooie en soms spannende ontwikkelingen mee mogen maken en uiteraard zou ik het liefst met iedereen persoonlijk wat herinneringen op willen halen en bedanken voor de fijne samenwerking maar dat gaat me helaas niet lukken. Vandaar dat ik het via deze, minder sympathieke, maar niet minder gemeende manier doe. Bedankt voor alles!!

Ik zal ook vanuit mijn nieuwe functie nog met regelmaat in Geldrop zijn dus in die zin houden we nog een beetje contact. 

Ik laat het SOC met een gerust hart achter. Er staat een solide organisatie met ijzersterk team en mijn opvolger staat te trappelen om met jullie samen te werken en de dienstverlening verder te ontwikkelen. Ik draag het stokje over aan Roger Knorr.   

 

 

Mijn naam is Roger Knorr. Ik werk al 21 jaar in de wereld van veiligheid en beveiliging bij zowel overheid als in het bedrijfsleven. Onlangs ben ik overgestapt naar het SOC van Securitas.
Een plek waarin onze fysieke, digitale en remote dienstverlening bij elkaar komen. Vanaf juli mag ik het stokje van Ron Mense gaan overnemen.

Het SOC in Geldrop kent door een solide basis van jarenlange samenwerking met onze klanten een mooie operatie. Dat is belangrijk in ons vak en hier zal ik mij voor blijven inspannen. Ik kijk er dan ook naar uit om de samenwerking met de installateurs en al onze andere klanten constructief voort te zetten. Ik hoop u snel te ontmoeten!

 

ISDN 1/-2 en meervoudig PSTN binnenkort niet meer beschikbaar

1 september komt erg dichtbij. Dat houdt in dat ISDN 1/-2 en meervoudig PSTN niet meer beschikbaar zijn. Voor Nederland geldt dat er tienduizenden alarmsystemen niet meer kunnen  doormelden naar de alarmcentrale.

Beseft uw klant dat zijn of haar alarmsysteem mogelijk niet meer geconnecteerd is met de alarmcentrale na 1 september?

 

Wacht niet te lang met het aanpassen van een alarmsysteem dat in deze groep valt. Vaak is een kleine aanpassing voldoende om dit probleem te verhelpen en is het dus niet nodig om een geheel nieuw alarmsysteem aan te schaffen. Securitas werkt samen met bedrijven zoals CSL Benelux en AddSecure. Deze bedrijven bieden betrouwbare en eenvoudig installeerbare oplossingen die ervoor zorgen dat alarmmeldingen nu en in de toekomst daadwerkelijk bij een alarmcentrale terecht blijven komen.

Heeft u hierover vragen? Neem dan contact op met afdeling Technical Support via telefoonnummer 040 289 41 49.

 

Installateursapp

Eind 2018 heeft Securitas de Installer app gelanceerd. We hebben inmiddels 1300 tevreden gebruikers. Maakt u er al gebruik van?

De app is beschikbaar in de Google Play Store en de Apple Store. Voor een korte instructiefilm kijkt u op www.securitas.nl/securitaspartner. De app ‘Securitas Installer’ biedt u de volgende mogelijkheden:

  • Inzien van de klantgegevens waar u als Installateur toegang toe heeft
  • Inzien van het logboek (tot max 10 dagen terug)
  • Inzien status alarmsysteem (in-/uitgeschakeld) en/of de status van de met schakeltijd bewaakte secties (in-/uitgeschakeld)
  • Inzien van de standaard bellijst
  • Inzien telefoonnummers van de waarschuwingsadressen/keyholders
  • In-/uit test zetten van een systeem of volledige site waar u onderhoud gaat doen met mogelijkheid tot uitsluiten van bijvoorbeeld overval of brand
  • Uitvoeren van een looptest waarmee u eenvoudig controleert of alle sensoren doormelden.

Heeft u vragen over de app? Neem dan contact op met de Operationele Administratie via telefoonnummer 040 285 34 35.

 

Een noodopleveringen is 24/7 mogelijk

Voor administratieve en technische zaken is ons Service Center bereikbaar op werkdagen van 8.00u tot 18.00u. Voor spoedgevallen zoals een noodoplevering maken we natuurlijk graag een uitzondering. Daarvoor zijn we altijd bereikbaar. Dat werkt als volgt:

  • Bel de alarmcentrale op het reguliere telefoonnummer
  • Vraag naar de hoofdcentralist. Dit is de operationeel verantwoordelijke van de alarmcentrale. Deze post is 24/7 bezet.
  • Vertel dat u een noodoplevering wenst te doen.
  • De hoofdcentralist zorgt vervolgens voor een correcte oplevering van de betreffende aansluiting.

 

Vebon-NOVB Brandweer protocol

Al in 2012 publiceerde VEBON-NOVB in samenwerking met Brandweer Nederland en het Verbond van Verzekeraars het protocol Automatische branddoormelding via PAC naar RAC. Dit protocol beschrijft wanneer en onder welke voorwaarden een brandmelding afkomstig van een brandmeldinstallatie als geverifieerd kan worden beschouwd.

Met deze actieve verificatiemethode door de PAC is er een hoge mate van zekerheid dat de melding geen nodeloos alarm is. 

 

Omdat wij merken dat de brandweer steeds strenger wordt op naleving van het protocol, brengen wij dit protocol nogmaals onder de aandacht. Verder vragen wij om bij het aansluiten van een brandinstallatie die voldoet aan de NEN 2535 normering en waar het onderhoud en beheer geregeld is conform NEN 2654-1, dit duidelijk aan te geven bij de Technical Support Desk zodat we zeker weten dat we het juiste acties inrichten en adequate actie kunnen ondernemen bij een brandmelding. Brandmeldingen afkomstig van installaties die niet voldoen aan de bovenstaande normeringen zullen naar verwachting op termijn alleen nog maar doorgegeven mogen worden als ze geverifieerd zijn.

Voor meer informatie over de het verificatieprotocol verwijzen we u naar https://vebon-novb.nl.

 

In beeld: Afdeling Technical Support en wat zij voor u betekenen?

We brengen graag de afdeling Technical Support onder de aandacht. Waarom? Zij helpen u met de uitgifte van aansluitnummers of het testen van een alarm- of videosysteem.  Maar dit team met brede ervaring in installatietechniek en aanverwante diensten kan u ook helpen met en adviseren over technische oplossingen voor uw klant. 

Denk daarbij aan:

  • Advies over aansluiten van (ANPR)camera’s en de mogelijkheden hiervan
  • Mogelijkheden m.b.t. intercoms en slagbomen
  • IP-verbindingen
  • Ad-hoc beveiligingsoplossingen zoals noodkoffers en mobiele cameramasten
  • I/O sturingen
  • Track & Trace mogelijkheden
  • VPN verbindingen

 

Ook voor andere technische vragen over verbindingen met de alarmcentrale kunt u bij Technical Support terecht. Ze staan u graag te woord van maandag tot en met vrijdag van 8.00u tot 18.00u. Technical Support is bereikbaar via telefoonnummer 040 289 41 49 of per email via servicedesk@securitas.nl.