Skip to main content

Securitas Virtual Operator

Geautomatiseerde afhandeling van lage prio alarmmeldingen

Securitas maakt voor de geautomatiseerde afhandeling van lage prio alarmmeldingen gebruik van de Securitas Virtual Operator. Dit betekent dat bij een lage prio alarmmelding de bij ons bekende contactpersonen mogelijk door onze Virtual Operator geïnformeerd worden middels een telefonische oproep of SMS bericht.

Wat zijn lage prio alarmmeldingen?
Lage prio alarmmeldingen zijn meldingen die afkomstig zijn van uw inbraak- of brandmeldsystemen en de gekoppelde beveiligingscomponenten. Bij lage prio alarmmeldingen moet u denken aan:

  • Een meldingen van een batterijstoring of melding van stroomuitval van uw inbraakpaneel.
  • Een melding van een niet kritische storing op uw brandpaneel.
  • Een melding die wordt veroorzaakt door het niet inschakelen van uw alarmsysteem op de door u met Securitas afgesproken tijden.

Deze geautomatiseerde alarmafhandeling geldt dus enkel voor lage prioriteit alarmmeldingen en niet voor hogere prio alarmmeldingen en dienstverlening die wordt uitgevoerd op de High Security Room van Securitas.

Hoe ziet de afhandeling van de melding eruit?
De Securitas Virtual Operator belt lage prio alarmmeldingen, die binnenkomen bij de Securitas Alarmcentrale, geautomatiseerd na. Onze Virtual Operator belt maximaal twee keer de door u opgegeven contactpersonen en informeert middels een spraakbericht over de betreffende alarmmelding. Met een geldige ID-code en pincode kunt u de alarmmelding afmelden. Lukt het onze Virtual operator niet om u of de andere contactpersonen te bereiken, dan wordt de 1e contactpersoon van de standaard bellijst middels een SMS bericht geïnformeerd over de betreffende alarmmelding. Hierna wordt het alarm automatisch afgemeld.

Kan ik nog in contact komen met jullie operators?
Uiteraard! Ontvangt u een spraak- of SMS bericht van onze Virtual Operator, dan kunt u zich laten doorverbinden naar onze operators of contact met ons opnemen via het bij u bekende nummer of bij uw contactpersoon.

Waarom maakt Securitas gebruik van een Virtual Operator?
Met de automatisering van deze alarmafhandeling zorgen we ervoor dat we meldingen nog efficienter kunnen afhandelen. Daarnaast geven we u, indien van toepassing, ook direct de mogelijkheid om gemakkelijk wijzigingen door te geven.

Zo ziet een SMS bericht van onze Virtual Operator eruit
Wij hebben u proberen te bereiken voor een [de betreffende alarmmelding], maar geen van de contactpersonen kunnen bereiken. Het alarm wordt bij Securitas afgemeld, en wij zullen geen verdere actie meer ondernemen. Kijk voor meer informatie op securitas.nl/virtualoperator. Met vriendelijke groet, Securitas Alarmcentrale.

Wilt u zelf uw alarminstellingen beheren?
Dan kan heel gemakkelijk met ons digitale klantportaal MySecuritas. Met MySecuritas Alarmcentrale beheert u de opvolging van uw alarmen via de app of het web. U krijgt toegang tot realtime en historische informatie over uw alarmstatus, controle over uw gegevens en nog veel meer. Dat allemaal in één digitale omgeving. Dit betekent voor u dat u nog sneller kunt acteren én 24/7 in control bent als het gaat om uw veiligheid van uw bedrijfsomgeving.

✓ Toevoegen en wijzigen van contactpersonen

✓ Belvolgorde en beschikbaarheid van personen bij een alarm aanpassen

✓ Direct inzicht in de status van uw alarmsysteem: in- of uitgeschakeld

✓ Voeg één of meerdere tijdelijke roosters toe

✓ Beheer eenvoudig de status van uw locatie(s)

✓ Annuleer een alarm voordat een mobiele surveillant ter verificatie wordt gestuurd

Meer informatie: MySecuritas - uw klantenportaal
Direct registreren: Remote Services (mysecuritas.com)

Sorry, we ondersteunen deze browser niet. Gebruik een nieuwere browser zoals Chrome, Safari, Firefox of Edge om de website goed weer te geven.